woensdag 27 juni 2012

Dag 47

Dag 47, woensdag 27 juni

Om half tien, als ik nog bezig ben met water tanken, komen Ed en Henny al terug. Ze hebben gisteren een leuke afstudeerdag gehad en zijn vanmorgen al om vijf uur opgestaan. We drinken koffie en om tien uur varen we het Mittellandkanal weer op.

Volgens de planning moeten we vandaag naar Peine. Als Ed en ik de omschrijving van deze haven nog eens doorlezen, vragen we ons af of Peine wel een goede keus is. We denken van niet en daar besluiten we om in Braunschweig te stoppen. Dat is minder ver dan Peine. Die kilometers halen we morgen wel weer in.

Om kwart voor elf komen we bij de sluis van Sülfeld. Zo druk als het er is, heb ik deze reis nog niet meegemaakt. Er liggen een aantal vrachtschepen en er zijn ook nog vier plezierschepen voor ons. We hebben geluk, want de eerstvolgende schutting mogen alle vijf plezierboten met twee vrachtschepen mee naar binnen. Om kwart over twaalf varen we de sluis weer uit.

Sluis van Sülfeld

Tijdens het wachten raken we in gesprek met een Nederlander die ook op weg naar huis is. Hij gaat vandaag naar Heidanger. Dat is iets voorbij Braunschweig en ligt aan het Stichkanal Salzgitter. Hij heeft er enthousiaste verhalen over gehoord. Wij besluiten om niet naar Braunschweig te gaan, maar ook naar Heidanger.
De haven waar we niet naar toe gingen


Om kwart voor drie meren we aan in de haven van Heidanger. Het is inderdaad een prachtige, bijna parkachtige haven. Als ik me aanmeld, kom ik tot de ontdekking dat ze WIFI hebben. Het is lang geleden dat ik op de boot aan mijn weblog kan werken.


Heidanger


Henny en Ed gaan op zoek naar een supermarkt. Ik zet mijn laptop aan en WIFI werkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten